dvdlee.reismee.nl

Loxton so far and almost time to leave

Na een tijdje wachten heb ik het pakketje van papa en femy binnen gekregen. Ik was zo blij is echt leuk om iets binnen te krijgen. Dus ik snel uitpakken de kaas was helemaal gesmolten dus die hebben we maar niet gegeten. De chocolade pepernoten waren super lekker. Barry had ze nog nooit op en vond ze ook echt lekker. Er zaten ook 2 super mooie t shirts in en leuke kaarten van iedereen DANKJEWEL:) ik was er echt heel blij mee

De 10de van februari hebben we de auto te koop gezet. Maar er reageerde meer skams dan mensen die echt geintereseerd waren. Toen hebben we tegen elkaar gezegt we kijken nog even aan en dan beslissen we of we de auto goedkoper op internet zetten. Ook waren wee iedere dag aan het traine zodat we als we thuis komen zo fit zijn als een haasje!

De 16de van februari was ik zoals gewoonlijk sinaasappels aan het plukken toen ik plosteling een dikke harige spin zag het was een huntsmanspider. Niet giftig maar als ze bijten doet het wel zeer zeggen ze. De week ernaa ben ik gestoken door wilde bijen.ze kwamen achter me gezicht aan dus ik dook naar de grond en beschermde me gezicht dus beten ze me 5 keer in me hand, arm en nek. Het is erg lang opgezwolle geweest. Maar het is weer ok. Het geld rond deze weken was nog steeds shit. Maar in deze week zijn we met joe de eigenaar van het hostel naar een job agency gegaan met een groepje van harde werkers en beloofde ze ons een baan in een wijn fabriek. Dat werd per uur betaald dus iedereen was super blij natuurlijk. Maar nooit meer iets van gehoort.

Verder hebben we een vast avond programma. Werken --> eten --> the biggest loser kijken --> bondi rescue kijken--> dan naar bed.

Bijna 2 maandjes en dan ben ik al weer thuis.. wil eigelijk nog niet naar huis.

De 17de hebben we bij de druiven gewerkt die uiteindelijk wijn worden. Heb nog nooit zoiets makkelijks gedaan. Het is gewoon trosjes druiven afknippen en we kregen 160 dollar cash in hand. Dat is meer dan 2 soms 3 dagen van sinaasappels. Dat was erg lekker moest ik zeggen.

De dag ernaa weer wat sinaasappelen gedaan en weer wat geld verdient. Alle kleine beetjes helpen hier. En mirjam denkt er aan om wat eerder weg te gaan. We zullen zien wanneer dat gaat worden.

Paar dagen erna moesten we leidingen ophangen in amandel bomen. Super zwaar maar ze wilde persee 2 meisjes. Dus joe de eigenaar van het hostel zei dat wij altijd hard werkte dus wij het verdiende daar heen te gaan. Ze betalen 23 dollar per uur. We hadden 7 uur gewerkt dus dat tikt lekker aan. Maar helaas was het niet zo vaak.

Toen we terug kwamen van werk kregen we te horen dat een van de jongens die hier 3 weken geleden uit het hostel gekickt dood is gereden. Hij was de groote weg op gelopen en zijn vriend heeft alles gezien dus ging meteen naar huis en de ouders van de jongen komen over gevlogen om zijn lichaam te zien enzo. Dat was niet zo'n leuk verhaal om te horen.

De dag erna was wel weer lekker want we hadden 100 dollar verdient op een goed blok sinaasappels en de dag erna zouden we weer naar het blok nippy's gaan. Dus dan konden we weer goed geld verdienen. Daarna weer goed geld verdient daar.

In de week erna hebben we weer een tijdje op de amandel farm gewerkt en hadden we rond de 500 dollars verdient. Vanaf zondag de 26ste doen we weer sinaasappels en hebben we een record aantal bins gehaald. De eerste dag was 10 bins en dat was het record. Dus dat is 125 dollar. Dag erna deden we 12 bins 12x25= 300:2= 150 dollar each. Dus dat is vet veel geld voor in de sinaasappels.

Toen lekker naar huis en zaten we tv te kijken toen Joe aan de deur klopte. Er was iemand die mirjam en mij wilde zien. Stond daar een zatte vent aan de deur die we eerder hadden gezien in de bibliotheek. Hij was 30 jaar geleden van nederland naar australie verhuisd met zijn ouders. Nu is die 45 en echt een aparte vent. Stond die hier om ons uit te nodigen naar een ozzie dutch party. Dus ik zag ja uuhmm morge om 6 uur werken dus nee bedankt. Zegt ie jaa jesus ben hier wel op 4 benen heen gelopen. Dus ik zeg ooowjaaaa...... dus zegt ie ik kom wel een ander keer langs dan. Dat was tog wel beetje eng. Hij weet nu in welke kamer we zitten enzo. En de kamer kan hier van de binnekant niet opslot dus.....

ook hebben we de auto verkocht voor niet zo veel als we hoopte maar als je ziet was er niet meer 100% is aan de auto en hoeveel km er op staat is het best oke.. omdat je in het gedeelte waar we nu zijn in australie ook geen straatwaardige auto hoeft te zijn. Dus je kunt met ieder barrel de weg op hier krijg je hier nog minder voor je auto dan in iedere andere staat waar de auto eerst gekeurt moet worden. We hebben hem uiteindelijk verkocht voor 1300 dollar aan de eigenaar van het hostel.

We waren ook naar dealer geweest maar hij zei je hebt geluk als je er 900 dollar voor krijgt. Dus hebben we tog maar gekozen voor Joe. Mirjam heeft besloten omde 12de weg te gaan. Omdat ze het echt helemaal zat was hier. Maar barry en ik blijven nog eventjes om toch net wat meer geld te verdienen.

Toen we weer eens moesten gaan werken de 3de van maart stonden we te wachten totdat we vertrokken om half 6 smorgens en opeens werd het verzet tot 8 uur. Wij dachten dit is een grapje zeker. Dus wij naar bed en paar uur later weer opgestaan. Toen kwamen er ineens verhalen van dat er iemand op deuren was gaan kloppen midde in de nacht. Ook was er iemand bij de griekse meiden naar binnen gelopen in de kamer het licht aan gedaan en weer naar buiten gelopen. Toen zagen we aan het einde van de hal in een donker hoekje iets bewegen en de franse jongens zeide dat er iemand stond. Dus wij daarheen met de eigenaar staat daar een vent van 2 meter van rond de 140 kilo met overal tattoo's alleen in zen kleine speedo. Moet zeggen dat hij er best eng uit zag.

Zegt hij tegen de eigenaar ik dacht dat het hier open was waarschijnlijk zat of onder drugs. Vet raar!

Nu loopt ie op straat zonder kleren.najaaaaaaaaaaaaaaa......

die avond hadden we ook griekseavond was echt super leuk met griekse muziek en grieks eten. Was echt leuk, iedereen gezellig wat drinken enzo.

Verder maakte mirjam vaak hutspot dat vonden ze hier ook allemaal wel lekker, maar we wisten toch niet hoe we het uit moesten leggen dat wij normaal rookworst erbij eten. Dus mirjam en ik lagen in een deuk over smookworst en boerekoolstam = farmerkoolstamp. Dat was weer even lachen.

Toen was het ondertussen al de 12de en is mirjam al weg. Omdat mirjam wegging zijn we zondag met haar uiteten geweest. Aldo chris en barry gingen ook mee. Maandag toen ze weg moest zijn we allemaal opgestaan om haar uit te zwaaien om half 8. toen ging de bus niet dus wij snel mirjam naar de volgende busstop willen brengen blijkt dat de tijd verkeerd op de ticket stond toen we belde. Omdat het een nationale feest dag was ging de bus pas om 4 uur ofzo... dat ging lekker voor mirjam.

Toen moesten barry en ik gaan werken bij de almonds en toen had mirjam voor iedereen heel lief chochola achtergelaten en eerder die dag had ze voor mij een super lief kaartje achtergelaten.

In deze week hadden we al 850 dollar verdient dus dat is super en we waren nog niet klaar met de week. We hoorde van de rest dat het shit ging in de sinaasappelen een van de tractor chauffeurs had gezegt tegen hun allemaal dat alle backpacker disposable waren. Gelukkig werd hij ontslagen want zonder backpackers heeft de baas geen geld.

In plaats van mirjam zijn er nu 2 belgen in de kamer gekomen ze zijn echt heel erg aardig. En ze zijn er altijd voor een leuk babbeltje..

de 14de zagen barry en ik 2 kangaroos in het wild van heel dichtbij. Een baby en een mama echt super lief. Toen we terug kwamen kwam de eigenaar van het hostel van alles zeggen en vragen. Dus ik zeg jezus joe wij zijn wel erg belangrijk voor dit hostel ofniet. Begint hij vet sirieus jaa jullie zijn het belangrijkste jullie werken altijd en jullie rijde auto en de bus. Ik heb jullie vaak hard nodig

vandaag de 16de wilde ik even uitleggen dat de amandelfarm een tijdje geleden toch een jongen aan heeft genomen omdat ik mocht kiezen wie er met me mee ging inplaats van mirjam dus toen had ik barry gekozen.. met de amandelen en sinaasappelen hebben barry en ik nu 16 dagen op een rij gewerkt zonder een dag vrij. Dat is best zwaar omdat in de amandelen moeten we de leidingen die nog vol zitten met water ophangen in de boom maar zo strak dat ze de grond niet raken dus daar gaan je armen wel zeer van doen en bij de sinaasappelen doe je een rare beweging met je polsen die je normaal niet doet waardoor je snachts wakker word van slapende handen en armen.

Vandaag hebben we 2 uurtjes gewerkt met onze baas in de amandelen echt een super aardige vent. Nu heeft de eigenaar van het hostel de bier flessen in geleverd en daar krijg je hier 10 cent voor ofzo per glas en het was zo veel dat hij 45 dollar kreeg dus nu krijgen de backpackers in het hostel daarvoor een gratis bbq!!!!!

ook beginnen we vanavond alvast met drinken voor st. Patricksday. Dat vieren ze in ierland en ik en waarschijnlijk nog een paar mensen zullen dit met een glaasje of misschien meer(haha) mee vieren.deze zaterdag kunnen we uit kateren want we hebben eindelijk een dag vrij YESSS!!!!

De week is nu over en het resultaat met wat we verdient hebben is 1000 dollar voordat de tax eraf gaat. Dus dat is helemaal te gek!

de gratis bbq was echt te gek... iedereen lekker gebabbelt wat gedronken. echt super er zjin een paar foto's maar de rest komt nog. ook hebben we een groepsfoto met Joe de eigenaar echt super gaaf!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

spreek jullie snel weer!!

LOVE

Reacties

Reacties

Anne

Heey meid!

Werken, werken en nog eens werken! Denk dat je dadelijk geen sinaasappels meer kan zien:p Iedere keer als ik er 1 eet denk ik weer aan jou! Maar nog ff en dan gaan we weer lekker samen feesten!

Succes nog de laatste weekjes!
Mis je!

Xxxxxx

mandy

nou heb het hele verhaal weer gelezen!
leuk om te horen dat het echt leuk is daar!

wanneer kom je eigenlijk naar nederland?

nog heel veel plezier mop!!

xxxx we moeten nog wel een keer afspreken
heb heel wat te vertellen!! xx

Henny en Sandra

Gelukkig heb je weer werk en geld.Klinkt weer positief.
Geniet nog lekker daar, want over een paar weekjes kom je weer terug in deze,na alles wat je daar hebt meegemaakt, voor jou saaie wereld.
Groetjes xx

Bert

Yow Danique,
Weer een mooi verhaal. bundelen die hap en inbinden. Mooi voor later. Maak er nog wat moois van de laatste weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active