dvdlee.reismee.nl

last but not least! from alice springs to darwin etc.

We zitten in de bus met onze volgende tour. En de tour leider verteld de geschiedenis over australie. Vertelt hij de eerste mense die austrlie hadden gevonde ware de nederlanders. Ze noemde het new holland. Maar zij zagen geen waarde in australie. Het enige waar ze geld aan hadden gemaakt was kruide! Totdat ze verjaagd werde door de spanjaarde! Tjaaaaa. Het is gewoon een feit dat ons klein landje vet belangrijk is! tijdens onze rit kwamen we bij de grootste ufo spotting hoofdstad van australie! Toen naar een oud telegraph station in barrow creek. Stuart is van adelaide naar darwin gegaan in 9 maande en daarvoor had hij het al 3 poginge gewaagd maar mislukte door het weer of de aboriginals. Toen het station er was waren er altijd 4 mannen aan het werk totdat 2 van hun met speer werde neergehaald. De andere 2 hebben toen geweer gaten in het huis gemaakt om ze neer te schiete! daarna naar de devils marbles. Het is een van de oudste religeuze plaatse in de wereld! En erg belangrijk voor de aboriginals. Het lijkt alsof de stenen op elkaar geplaatst zijn maar doordat de aarde beweegt en het koud warm koud warm word kwame er scheure in de stenen en de hoeken zijn altijd het meest breekbaar vandaar dat ze nu rond zijn! En ze komen steeds meer omhoog omdat de aarde dus beweegt! Ook leerde we dat john flin de flying docters heeft opgezet en hij had een systeem bedacht omdat er zo veel taal barrieres ware om een plaatje van een torso met daarop nummers 123456789 zodat mense aan konde geven op welke plek je pijn hadden. Nummer 1 was bijv. Het hart. toen we langs tannan creek kwamen vertelde de tour leider dat het dorp gebouwd was om het bier. Omdat de bier vrachtwagen 10 km voor het telegrapg station kapot ging besloten de bewoners te verhuizen naar de bier vrachtwagen en nu is precies op die plaats een redelijk groot dorp. Allemaal gebouwd rond om de bier vrachtwagen! verder op kwamen we bij daly waters waar vroeger alle vliegtuigen moeste stoppen om bij te tanken omdat de technology nog niet goed genoeg was! Daarna gingen we naar de pub in daly waters. Een van de meest populaire bush pubs. Iedere reiziger die daar komt laat wat achter! Dus er hangen 100 bh's en identiteitskaarten t-shirts enz. Enz. Je kon er uren rond lopen om alles te lezen en te bekijken. stukje verder was er een gratis dierentuintje met krokodillen en vele mooie vogels. Een van de krokodilletjes beet in het hek toen we stonden te kijken. WOW! Ik schrok. Weer een tijdje verder kwamen we bij een natuulijk termaal bad dat werd verwarmt door de binnekant van de aarde. Dus dat was egt heel mooi en super helder water! Daar hebben we eventjes lekker gezwommen. Toen verder gereden naar de town of katerine waar 80% procent van de bevolking aboriginal was. Best eng. De verder we naar het noode reden hoe benauwder het werd ook vonden we in de toiletten groene boom kikkers egt super lief! Deze morge gingen we naar de katerine gorge. Daar hebben we een 3 uur wandeling gedaan. Dat had hele mooie uitzichten. Toen zijn we naar een van de waterbronnn gegaan waar het weer super helder was en de waterval was heel mooi. Totdat barry en ik bijna onder de waterval stonden en er een baby python slang met de waterval naar benede kwam. Pfooeee dat wij eventjes schrokken. Maar de slang was banger voor ons. Daar even lekker gezwommen en gezont. Met de boot weer terug door de katerine gorge. Ook daar had je weer hele mooie uitzichten. Bij onze laatste stop gingen we naar de buffalo kijken die in crocodile dundee voor kwam. Die is al een tijdje dood maar ze hebben hem opgezet omdat het een grote toeriste atractie is geworden. Was wel grappig om te zien! nu zijn we bijna in darwin en dan is onze outback trip over en gaan we de litchfield en jumping crocodiles bekijken. we hebben de jumping crocodiles gedaan dat was egt gaaf. Daar mochte we eerst een grote water python vast houde. Was egt een mooie slang. Toen in de boot en opzoek naar krokodillen. We hebben ze gevonden! De krokodillen springen vet hoog in de lucht om het vlees te krijgen. En die beesten zijn groot! Niet normaal. We hebben er 4 zien springen en 8 kwamen er naar de boot gezwommen. Super cool! toen naar national park litchfield geweest. Waren egt mooie watervallen.we hebben daar in verschillende watervalle gezwommen. en onze reisleider was egt grapig die hd een nep krokodil bij. En omdat we net de krokodillen hadden gezien schrok natuurlijk iedereen. Dus ik zeg tege barry kijk daar. Hij kijkt wazig om zich heen dan wijs ik naar die nep krokodil. Hahaha je had zen gezicht moete zien. Egt lache! laatste paar daagjes in darwin! dat was het weer spreek jullie snel! xxxxxxxxxxxxxxx

Anne

Wat een verhaal weer! Echt super mooi! Nog een paar daagjes vollop genieten meid! Want dan gaan wij weer van jou genieten! Succes en tot snel!

Love, xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Anne

Vivian

Oooooh Danique!
Wat een verhaal nog zeg, echt gaaf om wat je nu nog allemaal mee maakt!
Geniet nog van de laatste daagjes en n heeeeele goede terugreis!!

Liefss xx

mama

Tjonge, wat je allemaal niet mee kunt maken in een paar weken. Echt top!!! Tot vrijdag schatje!!!! XXXXXXX x 1000000000000

Mandy

echt leuk om weer wat te weten !!! ik leer er ook wat van! haha. heel veel plezier de laatste dagen nog en ik hoor wel weer wat van je als je in nederland ben

pap en fem

nou kei gaaf skattie. waar staat die bierwagen precies? tot vrydag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Henny en Sandra

Je pikt nog wel veel op daar over het land. Geniet er nog maar van die paar daagjes! Een hele goeie terugreis!!
Groetjes van ons. xxx

John en Miranda

Wat heb je toch veel meegemaakt echt schitterend om te zien.Geniet nog maar een paar daagjes en een heel goede terug reis. Groetjes en xxxxxxxxxxxx John en Miranda

ries

kei vet allemaal.Tot over een paar daagjes.Goede terugreis he.

Joke

Heeej Danique, weer veel meegemaakt!!
En dan eindigt je grote avontuur nu en is iedereen weer blij jou weer in ons kikkerlandje te mogen verwelkomen.
Goeie reis huiswaarts en tot weer!!