dvdlee.reismee.nl

From Melbourne to Loxton

Hier is weer even een update van mijn reis!

We hebben in Melbourne heel hard ons best gedaan om een baan te krijgen, maar dit was helaas niet gelukt. En ook het hostel was erg duur om daar te blijven. De 11de hebben we ook nog even Deco's verjaardag gevierd.. en hebben we met zen alle een bob marley vest voor hem gehaald, vond hij helemaal super! Toen hebben we besloten om niet rond meblourne te blijven hangen. We hebben in Melbourne meer in de bieb gezeten voor gratis internet dan iets anders. In melbourne was het ook erg koud. Het regende daar iederedag en was het 17/18 graden.. Dat waren we natuurlijk niet meer gewend, dus we liepen daar met dikke vesten en broeken. Uiteindelijk moesten we afscheid nemen van Cheese want die ging niet mee naar het working hostel in Loxton. We hadden werkelijk waar alle working hostels afgebeld en het was of dat ze geen baan hadden of het zat al helemaal vol. Alleen in loxton waren heel eerlijk en die zeiden over 2 weken komen de baantjes op. Daar zijn we maar op af gegaan.

Van Melbourne tot Loxton is een stuk van de route ''The Great Oceanroad'' daar heb ik een lange tijd van de rit gereden. Was best moeilijk tussen de bergen en stijl omhoog enzo want we waren natuurlijk zwaarder geladen met 4 mensen en hun backpack's. Het uitzicht langs de wegen was echt super! De heleweg was langs de kust, maar niet zoals bij de oostkust maar echt met historische betekenissen enzo. Was echt heel erg mooi! We zijn gestopt bij torquay voor het mega uitzicht. Daarna snel naar een gratis camping in Anglesa. Dat duurde even voor dat we dat gevonden hadden. Vanuit daar zijn we naar Eskin Falls gereden de volgende dag. Toen naar Teddy's lookout was allemaal erg leuk. Daarna naar kennet river gereden om koala's te spotten. Wij dachten allemaal jajajaja we zien er toch geen. Ineens om de 200 METER!!! Wow ze zien er zooooo schattig uit he!! toen kreeg ik van een andere toerist zaatjes en kwam er een papagaai uit mijn hand eten. Echt gaaf allemaal in het wild. Daarna een stukje verder gelopen en stonden we naar een boom te kijken met 3 koala's erin. Ineens gaan 2 elkaar aanvallen en rent de een de boom uit! Wij staan daar heeel leuk te staren komt hij ineens onze kant op rennen en stopt hij een halve meter voor ons....een bange/boze koala voor ons die toch groter was dan we dachten wilde wij niet in de weg staan. Dus wij allemaal roepen woowowwowowowowow en langzaam achteruit lopen. Ineens schrikt ie loopt die weg tussen ons door.. DAT WAS SUPER SUPER VET! Dat pakt niemand me meer af:) we hebben veel mooie foto's gemaakt. Ook een filmpje helaas kan ik die er niet opzetten. Alleen op facebook dus daar staat hij nou op!

Toen weer op weg naar een gratis camping, dat duurde weer even voordat we die zagen maar dat maakte niet zo veel uit want we reden echt naast super uitzicht de heletijd. Aangekomen op de gratis camping en helemaal blij van het koala's zien. Zitten er daar op die camping OVERAL koala's in de boom. Nou mijn dag kon niet meer stuk hoor! Onderweg naar loxton hebben we heletijd zitten hopen op een baan. Het is helaas wel weer boerderijwerk maarja dat is beter dan niks.

Eenmaal weg bij de koala camping zijn we naar de London Bridge gereden en naar the arch en the 12 apostels. Toen weer een gratis camping in the middle of nowhere. Het heette the sawpit klonk een beetje eng. En als je daar s'avonds naar de wc liep hoorde je overal kangaroe's achter je vandaan springen was best scary als je ze niet kan zien. Daar hebben we lekker gebbqt en gelukkig werd het onderweg naar loxton ook steeds warmer.

Volgende ochtend aangereden naar loxton. Een 6 uur lange rit. Dat was erg gezellig maar wel door de woestijn:P er was echt niks te beleven of te zien. Aangekomen in loxton kregen we meteen een baan aangeboden in de Sinaasappelen. YES!! ook kregen we een tegekke kamer voor 4 personen met eigen flatscreen tv en koelkast en ieder een eige kleding kast. Ook de airco was aanwezig. Alles is hier ook lekker dichtbij, de supermarkt en de winkeltjes.

Ondertussen hebben we al 2 weken Sinaasappelen gedaan. Het is makkelijk werk maar het weer en de doorns maken het vervelend. Het is hier iederedag 40 graden.We staan buiten in een veld in een shirt met lange mouwen (anders gaan je arme eraan) te werken, dus je gaat hier hardstikke kapot.. dat is best wel zwaar. We werken dagen van 6 tot 4, maar we moeten een uur rijden naar de boerderij dus dat is opstaan om 4 uur/half 5. helaas is het allemaal niet zo super want je word per bucket betaald dus we verdienen hooguit 100 dollar op een dag en dan heb je heel veel geluk. Meestal verdien je 50 tot 75 dollar. Dat is dus helemaal niks. Vrijdag is de enige dag vrij. Deco heeft is hier weggegaan, hij kon het allemaal niet meer aan. En werd heel sjaggie van farmwork, dus hij verpeste de sfeer een beetje, nu zit hij in Melbourne en heeft hij nog steeds geen baan en de hostels zijn heel duur, dus heeft hij toch een beetje spijt.

Afgelope donderdag was het Australiaday. Omdat het hier maar een klein dorpje is word het niet zo heeeel groot gevierd. Maar iedereen had vlaggetje op de auto en in winkels. Iedereen droeg Australia kleding. Wij gingen met iedereen van het hostel lekker aan het meer liggen en wat drinken en eten. Was erg gezellig:) we hadden 2 dagen achter elkaar vrij, dus dat was toch wel even lekker.

Nou hopen we dat we binnen nu en anderhalve week een andere baan krijgen anders moeten we toch iets anders gaan verzinnen. We gaan ook snel de auto verkopen zodat we weer wat meer geld hebben.

Dit was weer even een update!! hooop dat jullie het leuk vonden..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

LOVE

DANIQUE

het filmpje van de Koala krijg ik er nog niet op! maar hebbe jullie nog te goed!

Anne

Heey survivor lady!!

Phoe, 40 graden! Ik zou volgens mij kapot gaan! Maja hier is het -6 ofzo echt kei koud! Mss kunnen we een beetje ruilen:p maar lieve meid, deze ervaring neemt niemand je meer af! Je doet t echt super en hou vol! Ik mail je binnenkort!

Misje! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mama

Prachtig verhaal weer, en echt, al die Koalabeertjes, GEWELDIG!!!

Anet

Haaa meid,

Weer heel wat beleeft lees ik wel..

Hier is het net wat kouder -6. Vanavond verwachten we weer een pak sneeuw, als we onze piet van sbs6 moeten geloven. :P

Het duurt nu niet zo heel lang meer tot dat jij al je verhalen met ons kan delen. :D ( Cannotwait!!)

XXXXX Anet

OMAVDLEE

Hoi Dnique wat leuk dat jij daar zoveel moois meemaakt en nou maar hopen dat je gauw beter werk vind he
Ik lees jou blogs met veel plezier hoor
pas goed op jezelf he en tot gauw weer
XXXXXXXXXXXX kusjes OMA

papa&femy

Ha grote dierenvriend,

Je maakt wel super vette dingen mee. Nu ff een tegenvallertje wat het werk betreft maar dat gaat gewoon helemaal goed komen. Voor wat het weer betreft hoef je nu echt niet in nederland te zijn! Hartstikke koud en volgende week wordt het niet beter. We sturen je binnenkort weer een lekkere lange email met alle inns&outs! P.S we zijn al een beetje aan het aftellen liefs dikke ijszoenen papske&femke

ingrid

Hoihoi
Verschil moet er zijn wij lekker sneeuwballen gooien(ligt wel 15 centimeter)en jij lekker bbqen en zonnen tussen de sinaasappeltjes door.Bedankt voor het feliciteren van de kids,mams heeft hem laten lezen.Groetjes en lots of funxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

emmy vink.

hoi danique ja het was geweldig.ik heb van je moeder een zweep en twee handschoenen en twee paardrijsokken.en van mijn moeder een week op ponykamp en ik krijg een babyvogeltje!!!!!!!!!!!!!!.

Henny en Sandra

Weer een mooi verslag, vooral met die koala's. Schitterend om dat mee te mogen maken.
Hoop dat je snel werk krijgt wat je echt leuk vind.
xx