dvdlee.reismee.nl

6 day trip from adelaide to alice springs!

heeeeee hier weer een nieuw verhaaltje! Bij de casino geweest wat erg groot en druk was. Best vet om te zien ma niks voor mij. S'ochtes spulle gepakt en we werde als erste opgehaald door de tour. Tijdje gerede. Toen kwamen we bij de town of claire. Een van de grootste wijn plaatse. Bij taylors winery mocht iedereen alle soorte wijn proeve. Vond de wijn niet super ma de trip was wel leuk. Toen weer op de weg naar wilmington waar we lunch hadden. Toen hebben we daar kamp op gezet en zijn we naar flinders range alligator gorge geweest. Dat was een voorproefje van de rest van de trip. 2 uur gelopen was wel gaaf! S'avonds moeste we onze swags opzetten of te wel een slaapzak met een matras erin. Dus we lage lekker in de buitelucht met zen alle. Iedereen zat heletijd over de worme te zeure die over de swags heen liepe was wel grappig. Lekker bij het kampvuur gezeten met iedereen was erg gezellig. Goon erbij. Niet te laat naar bed want we moeste donderdag weer vroeg op om 5.15 om naar Lake hard te gaan een zout meer. Als je erheen loopt lijkt het net sneeuw super mooi. Je kunt eroverheen lope tot het water. Ziet er egt cool uit! Nu onderweg naar coobers pedy! De ondergrondse mijn. Waar we gaan overnachte. we zijn ondertusse bij cooper pedy geweest. We kwamen in het dorpje aan was egt raar om te zien dat je een deur in een berg hebt zittn omdat ze onergronds wonen. Toen ginge we naar onze slaap plaats en dat was een ondergrondse bunker. Egt gaaf om te zien en egt lekkere temperatuur want buite is het mega heet! Na dat kregen we een mijn tour waar we vele opals krege te zien. Wow die zijn mooi! De tour was heel interesant over hoe opals ontstaan. Je zou niet denke dat de ntuur zoiets maakt! Uiteindelijk kom je bij de shop uit. Jezus sierade met opals zijn duur. Na de tour hadden we vrije tijd en er was een gebied waar je nog naar opals mogt zoeken. Dat heet noodling. Dus wij dat eventjes gedaan, natuurlijk niks gevonde. Daarna ondergrond gedouched. Heel apart allemaal, toen met zen alle uit eten naar de pizzabar. Drinke moest je zelf hale dat is natuurlijk belachelijk duur zo ver van stede. Toen had onze tour guide een verassing. Er was een man in het dorpje die baby kangaroos opvangt als de moeder is dood gerede. Wij daar hen dat was egt sgattig. Hij had 4 jonge kangaroos dronken allemaal uit de fles.3 ware al wat groter en daar deed die mee boxe om ze te leren in ht wild te leven egt cool. Ze klommen bij hem op schoot ookal ware ze zo groot! En er was 1 mini mini mini kangarootje die uit een handtasje kwam dat die aanzag als buidel egt lief. We mochte ze aaie en ze likte aan je hande egt sgattig. De volgende dag op weg naar uluru(ayrs rock) daar kwamen we op ons kamp aan en gingen we meteen na de zonsondergang bij ayrs rock egt heeeeel mooi! S'avonds beetje veel gedronke met zen alle en gekaart was egt gezellig. Volgende dag ginge om 6 uur sochtes zonsopgang bekijke. Toen zijn we de katatutja gaan beklimme. Van 7.4 km. Was met super gave uitzichte en met een hele mooie geschiedenis. Voor de aboriginal manne was dit een van hun speciale rituele plaatsen waar ze verschillende ceremonies deden. Na lunch die dag zijn we naar het informatie centrum gweest. Waar we veel hebben geleerd over de aboriginals. Ook dat het erg onrespectvol was als je uluru zou klimmen. Gelukkig hadden we dat niet gedaan. Want dat verdiende alleen de oude aboriginals die hun leven aan hun geloof hadden geweid. Na het informatie centrum hebben we een kleine tour rond uluru gehad! Toen weer gezellig kaarten. Deze morge krege we onze eige tijd om de ronde te maken rond om uluru van 10.6 km. kwamen we bij een uiteinde van een waterval uit. Dat zag er zooooo mooi uit! dus om het een beetje samen te vatten hebben we met alle kleine stukken erbij( wat je hier klein noemt) 25 km gelopen in 5 dagen. Nog 1 te gaan van kings canyon. 2 dagen op de zelfde plaats geslapen in onze swags was erg comfortabel toch wel! Ook was het weer perfect. Met zons opgang bijna geen wolke en zonsonergang ook niet. Maar tijdens De lande wandelinge ware er heel veel wolken dus lekker weer om zo lang te wandelen. van ons kamp naar kings canyon stopten we bij ons volgende kamp! In kingscreek cattlestation. Daar waren honde papagaaie kamele en paarde. S'avonds gzellig muziekje opgezet en weer wat gedronke. Nou toen kwame de verhale naar bove bij 3 engelse meide bij ons in de groep. Die bleke strippers te zijn voor 4 jaar in zomerseizoen in spanje. We hebben ons kapot gelache! Volgende dag naar kings canyon gerede, je gelooft het nooit we zaten in de bus en die remde kei snel af dus iedereen kijke stak er een wilde kameel over! Niemand had verwacht dat er wilde kamele rondlope in australie maar blijkbaar best veel. Toen een wandeling van 7 km gedaan op kings canyon. Was super mooi. Maar wel zwaar want als eerste moet je heart attack hill op. Dat zijn 500 treden recht omhoog op grevel. Dus heeeel zwaar! Aangekome op het randje van de canyon was het dat wel echt waard! We hebben daar in een van de natuurlijke waterbronne gezwommen zag er egt gaaf uit, midden in/op de canyon! Nu zijn we onderweg naar alice springs waar we vanavond uitgaan met zen alle. En dan is de trip afgelope! Met zijn alle naar alice springs we reden alice springs binnen overal aboriginals. S'avonds uiteten en wat gedronke. Daar kwam de eigenaar met een python slang aan en ik mocht hem vasthoude. Super gaaf beest! Daarna gratis lift na een bar. Daar uitgeweest. Was egt heel gezellig en laat geworde. Toen afscheid genomen van iedereen dat was het dan. we werde nog gewaarschuwd na zonsondergang niet meer ergens na toe te lope zelfs niet met een groep want de abbo's ware erg aggeresief. Toen weer lekker slape in een bed in plaats van een swag. Bij het hostel hebben ze elke avond live muziek bij het zwembad en ze hebbe 2 puppy golden retrievers. Poepppiigg!! woensdag opweg naar darwin met een 3 daagse trip! spreek jullie snel weer!!! xxxxxxxxxx

mama

Tjonge jonge, wat een verhaal weer!! Prachtig!!!!!!

Karen Maarten & Fleur

Geniet nog maar even van al dat moois de laatste twee weekjes

pap en fem

tis nie normaal wat jj allemaal mee maakt! t lijkt ons leven wel! ahum grapje