dvdlee.reismee.nl

Artherton!

ik ga jullie een tijdje weinig spreken! of jullie zullen weinig van me lezen! hierbeneden leg ik uit waarom en nog gewoon verhaaltje!!!

nou afgelope zondag was het 33 graden geworden en zijn we lekker naar de lagoon wezen zwemmen! het was daar echt mega druk... lekker bruik geworden dat wel:) daarna onze tassen ingepakt en morge verder trekken!

dinsdag hebben we alles afgebeld voor baantjes en afgelopen voor baantjes en het zat allemaal niet mee, dus we hebben een andere aanpak gekozen! boerderijen!

Nu hebben we een working hostel die steeds opnieuw werk zoekt op boerderijen in de buurt! toen lazen we de referencies van te voren en daar stonde allemaal rare dingen zoals dat er overal kakkerlakken zaten en bedbugs( die eten je kleren op) wij meteen helemaal afgeschrikt en weer alles afgebeld voor iets anders, maar er was niks meer!

dus wij 2 uur lang in de bus gezeten naar een godverlate gat artherton (zoals landhorst maar dan erger). de hele weg de berg op heb ik gezellig met een duitse jongen zitten kletsen, die naar tolga ging en die vertelde dat ze in tolga maar 1 dag boodschappen kunnen doen en dat is op dinsdag:O dat is wel heel raar! maar hier is het wel okeee.

we kamen aan en er was gezegd aan de telefoon dat we op een baan zouden moeten wachten voor 1 week, toen we aankwamen kregen we meteen een baan voor de volgende ochtend om 7,15. ik was erg benieuwd, we gingen in de aardappelen werken(piepers rooijen, hahah)

de mensen in het hostel zijn super aardig, iedereen kent elkaar en helpt elkaar. verder is het hostel rommelig en oud en nog lelijker als de vorige maar we hebbe werk!!!!

vandaag hebben we de hele dag van 7,15 tot 17.30 bij de aardappelen gewerkt, achter de tractor op een machine en dan de aardappelen sorteren en de rotte eruit halen!

ze zetten de muziek aan en ik dacht YEAH relax baantje, beetje aardappels sorteren muziek luisteren, dat vond ik ook tot 3 uur later!

GAAN JULLIE MAAR EEN 8 UUR NAAR DEZE AARDAPPELEN STAREN!!

het was minder leuk als dat ik in het begin dacht maarja werk is werk:P

morge maar een halve dag en daarna krijgen we waarschijnlijk een andere baan!

maar nu waarom ik niet zo veel meer ga internetten omdat in dit verlaten gat ten eerste internet heel traag is! ten tweede ze maar 1 computer hebben voor iedereen! ten 3de dat het duur is!

maar we gaan nog zoeken naar betere in de buurt!

nu ga ik even lekker spaggeti eten!

dooeeeg

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(K)

nog even een stukje erbij! na het werk hebben we met zen 4e spaggeti gegeten, het was de bedoeling met zen 2e te eten maar we hadden veelste veel dus kwam onze roomie Philip en onze belg Jorrit ook mee eten, en als deal zouden hun afwassen! ja HELEMAAL toppie!

vandaag hebben we 6 uur gewerkt, niet al te lang, maar het was echt helemaal super!

we hebben in de pause lekker zitte kwalle met de baas en bazin en andere collega's

toen we klaar waren werden we door onze collega(vieze ouwe stinkende man, maarja kleinigheidje hou je) rondgereden naar alle mooie plaatsen!

mooie rivieren gezien en uitzichten! dus we gaan dit weekend een auto huren voor 1 dag en dan naar de watervallen en meren toe! helemaal toppie,

nu wachten op het nieuwe rooster voor morge en hopen dat we werk hebben weer! misschien maandag weer terug naar onze oude aardappelboer!!

zou wel leuk zijn!!

xxxxxxx

het weekend was helemaal super! we zijn naar de enigste bar hier in de buurt geweest de BV'S gratis drinken voor iedereen!! iedereen is hier zo supper! iedereen kent elkaaar, iedereen eet met elkaar, iedereen doet alles samen, echt super gezellig! gezelligste hostel tot nu toe!!!!

maandag moesten we bij een ander aardappel bedrijf werken, en dat was erg zwaar we moeste kratten van 1,5 bij 1,5 van 20 kilo steeds op de machine tillen en de aardappelen kwamen zoooo snel voor bij, sneller als bij die anders, dus ware helemaal kapot!

nu ben ik de laatste 3 dagen alleen nog maar heel erg ziek geweest! buikkrampen waardoor ik niet meer rechtop kon staan, dus heb alleen maar inbed gelegen, iedereen is gelukkig wel heel lief voor me! kreeg ontbijt op bed van een chinees en thee met honing van de schoonmaakster! vandaag tog maar even naar de dokter gegaan, die denkt dat ik buikgriep heb! dus moest ik sportdrank drinken omdat daar veel suiker en lichaamszouten inzitten! als het niet overgaat maandag moet ik dan naar het ziekenhuis! DUS iedereen even duimen dat het over is!!! en morge tog maar werken om me aandacht op iets anders te leggen dan de pijn in mijn buik.....

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Yvon

Leuk he piepers rooien ;)
Als je heel lang naar die band blijft kijken. En dan om je heen gaan kijken :P
Kom je geen rare dieren tegen tussen de piepers? :D
Xxxxx

Yvon

Leuk heé piepers rooien ;)
moet je heel lang naar die band zitten kijken, en daarna om je heen gaan kijken :D zie je alles draaien.
al rare beesten tussen de piepers tegengekomen :P

Xxxxxmis je

mama

Hahahahaha, Danique in de piepers, laat ze het in Landhorst maar niet horen.
Enne......Spaghetti eten???? tjonge jij leert echt veel daar!!!!!!
Nou schatje, zet hem op!!!!
XXXXXXXXXXXX

Femy

Hey pieperfluisteraar,

Je hebt toch wel iets met piepers! Friet&aardappels heb toch wel ff moeten lachen. Je kunt het ook zo smakelijk vertellen. Je gaat echt "back to basic". Spaghetti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kijk maar eens aan ik val van de ene verbazing in de andere. Maar goed je hebt een positieve kijk dus het gaat kei goed komen! Heel veel succes met al je ervaringen een hele dikke knuffel en xxxxxxxxxxxxxxx-jes femy

Melitta

Hej liefi,

das wat anders dan drinken in de kroeg, haha!
leuk hoor, iedere keer wat anders.
Ben heel blij voor je want het is gelijk een soort van opluchting toch. Van dat zoeken naar een baan krijg je ook spontaan een punthoofd ..
veel succes en veel kusjes vanuit de andere kant van de bol!

liefs, Melitta

Anet

Haa danique,
Ik hoor het al had net zo goed bij ons kunnen blijven :P
Trage computers, plaatsje landhorst en piepers rooien :P
Haha maar de omgeving zal er vast anders uit zien..
Heel veel plezier met werken, maar dat zal wel lukken .. :D
xxxxx Anet.

john

piepers rooien net iets voor jou vroeger piepte je ook al ha ha grapje. We zien wel dat je heel veel leuke dingen meemaakt. Ook heel mooie foto`s. Nog heel veel succes met het werk en geniet van je tijd daar. Dikke knuffel en xxxxxxxxx Ome John en Tante Miranda

Heineken

Hee danique! Superleuk verhaaltje weer, je kan het echt grappig vertellen. En je maakt echt van alles mee! Ik ben echt benieuwd in wat voor gat je nu weer terecht bent gekomen, ik kan me er niet zo veel bij voorstellen. Maar goed, je hebt in ieder geval werk. En wat voor.. Daarom zeg ik , als ervaringsdeskundige, was gewoon een jaar naar argentinie gegaan. Haha, nee grapje. Ik ben nog steeds ontzettend jaloers op jou! Je hebt het meest onvoorspelbare leven van iedereen! Dus ik ben heel benieuwd waar je volgende verhaal nou weer over gaat. Liefs jenske

paps

hey ouwe pieperschieter van me! ik had van alles ged8 van j0u, maar dat je n echt boerinnneke zou worden had ik nooit ged8 ! nou weet je wel wat je nooit wil gaan doen, denk ik. tis toch net iets anders als piloot of in de beveiliging ha ha. als je 8ter op die tractor zit en je vindt iets uit dat je er meteen chips of friet van kan maken, moet je er meteen octrooi op aanvragen! nou ik hoor en zie t wel verder. hoop dat je veel leut hebt en dat alles goed gaat. gr. pappie

rien schellekens

als je veel rotte piepers tegenkomt dan kun je erg ziek worden.

Perry kremers

Nou hopen dat je volgende baan dan wat leuker word !!!. Maar kleiner als landhorst kan dat dan ?? nooit gedacht :P
Je hebt wel gezellige mensen om je heen dat scheelt!. Nou ik maak het niet te lang want met je internetverbinding en alle reacties heb je nog heel wat te doen:P succes met je reis tot de volgende reactie!! gr. perry

Anne

Heey meis:)

Is niks mis mee hoor piepers rooien:p, gewoon denken dat je chips aan t rooien bent, dan word het opeens allemaal een stuk leuker:p Maar je hebt een baan en daar ging het om! en ondertussen kun je nog altijd verder kijken naar iets nieuws..

Wel jammer dat we even niks van je kunnen horen maar kijk uit naar je nieuwe verhaal! Vind dat je het echt superleuk brengt! Succes meid!

Ik "piep er" weer tussenuit:)

Love you!, xxxx Anne

DANIQUE

ik heb idd veel rotte aardappels gezien en we hebben er ook meegekregen dus dat scheelt dan weer 8 dollar per kilo:O HEB EEN NIEUW STUKJE TOEGEVOEGD DUS ALS JULLIE WILLEN LEES MAAR:) is maar een klein stukje:)

DANIQUE

ENNNN!! hebbe al 260 dollar verdient in 2 dagen! JAJA tikt aan!

mama

meisje meisje, wat heb je het heerlijk voor elkaar.
Leuk verdienen met gezellig werken en dan ook nog alle mooie plaatsen in de buurt mogen zien door een local, echt toppie!!!!
Ik hoop dat het zo blijft, dan heb jij een droomhalfjaar!!!!

XXX x 100000000

ingrid

HOI MEISSIE
Kom denk ik ook die kant op!!Voor dat geld wil ik nog wel putjes leegscheppen.Het is toch lekker verdiend en je kan er weer een hoop plezier mee maken dus piepen is niet erg!!!!Veel lol en geluk de komende tijd en hear you soon.
Alhet liefs van de hele wereld de Vinkjes en tante Ingrid.

Mavs

Dff

oom Ed

Als je klaar bent met piepelen, Atherton Tablelands schijnt mooi te zijn met watervallen en zo.
Mooi dat je alweer wat geld verdient hebt.
Groeten van tante Von en oom Ed

Danique

jep we zijn naar de watervallen geweest, en koud dat ze waren om erin te zwemmen!!!
maar was wel echt mooi! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active