dvdlee.reismee.nl

So good so far! work & travel

Het is al weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar zoveel maken we hier ook niet mee!

Maar hier komt het:

alles is zo super hier tot nu toe! Iedere vrijdag zuip avond eerst in de lodge waar wij slapen en dan gaan we verder naar de bv(Bar) afgelopen weekend hebben we een dikke holden(auto) gehuurt met zijn 5e:) macker(dave), deco(declin), baz(barry), mirjam en ik.. we zijn langs allemaal watervallen en meren gereden! Was echt heel erg gezellig, mirjam en ik hadden pannenkoeken gemaakt voor smiddags bij de watevallen! In een van de watervallen hebben we gezwommen, waterval mila mila. Was echt een super mooie waterval! Daarna hebben we lekker gebbqt om de dag af te sluiten!

Vanaf maandag hadden we geen baan meer tot woensdag, dus dat was lastig en moesten we even bekijken wat we wilde gaan doen als het zo bleef! We willen niet weg, maar we zullen wel weer zien waar het schip weer strand!

Iedereen is trouwens ook heel lief voor me geweest toen ik ziek was! Mirjam heeft alles wat ik nodig had voor me gehaalt, zelfs de schoonmaakster kwam me thee met honing brengen regelmatig, barry kwam me iedere avond een fles water brengen tegen uitdroging!

Omdat we 3 dagen niet gewerkt hebben en hier niks te doen is, verveelde we ons kapot.

Toen kwame barry en gisa terug van werk en bleek dat john niet meer terug wou naar dat werk, dus konden ze mooi een van ons daar neer zetten, dus wij zijn naar de receptionist (ian, een domme backpacker van 35 ofzoo) gegaan om te zeggen van nou kunnen wij dus werken, maar daar kwam niks van in! Toen is barry daarheen gegaan en die is heel boos geworden op ian, toen zijn gisa en barry met hun baas gaan praten en hebben ze onze namen opgegeven, dus hopen dat we daar morge heen kunnen!

De woensdag kwamen we erachter dat we ineens donderdag en vrijdag ook geen baan hadden, dus wij weer heel kwaad naar de receptie met iedereen er weer achteraan(haha) even later kwam rorie de eigenaar aan me vragen of wij tegen barry wilde zeggen of die zich een beetje inhield omdat hij ian had bang gemaakt!

We konden er verder ook niks meer aan doen dus zijn we maar gaan zonnen op de patio met onze eigengemaakte douche! Een voor een kwam iedereen terug van het werk, en die moesten allemaal lachen natuurlijk.. s'avonds lagen we in bed, en ineens komt die ian langs en zegt jullie hebben een baan, jullie hebben een baaan!! wij natuurlijk heel blij, alle boosheid had dus tog geholpen, we moesten op een limoenen boerderij werken!

Die man stond bekend als een pedo, omdat hij vrouwelijke backpackers nog wel eens aan kon raken ! Hij ging tegen mij allemaal zeggen, je hebt een super mooie naam enzoo.. ik dacht najaa als het daarbij blijft vind ik dat wel oke!

We moesten inplaats van limoenen plukken het onkruid onder de 50cm hoge bomen wieden..........met onze handen!! dus we moesten op onze kont 9,5 uur onder de bomen gebukt onkruid plukken, tussen slangene, spinnen, muizen en kikkers (van 30cm+ giftig). De grond was nat dus je kont gaat op een moment week voelen en pijn doen en je knien en je rug ook. Alles doet zooooo zeer!! laren van het trekken aan onkruid, schrammen en bloed op je kont en knien.. pff wat een ramp, dus ik begon helemaal kapot aan een nieuwe rij bomen licht daar een slang, dus ik roep heel rustig slang, want ik kon echt niet meer! Mijn collega zei je maakt een grapje zeker, ik zeg nee jonge een slang, maar niemand geloofde het omdat ik niet gilde.. dus ik zeg sjaggie schiet is op man er ligt hier gewoon een slang, dus hij kwam kijken en eindelijk geloofde hij me, er lag daar een bruine slang, dus wij onze vaste collega gehaalt die haalt de slang weg met een stok, die dood blijkt te zijn en nog eens een hele lange slang bleek te zijn ook! De kikkers hier hebbe ook een rare tik, er was een duits meisje met ons aan het werk en die grote kikker sprong dus zo even op haar schouder, ze wist niet hoe hard ze moest gille:P als je gaat douche komen nog overal spinnen te voorschijn, achter je pet, in je shirt... agjaa kleinigheidje hou je he!! dit is toch niet wat we verwacht hadden, maar als je dan weer terug is het hostel komt dan wil je nooit meer weg, zoo super leuk!!

de eerste dag van het werk moest ik terug rijden in een volvo aan de linksekant van de weg, voor de eerste keer!! vond het erg leuk maar wel echt spannend, helemaal terug naar het hostel gereden dat is 40 minuten rijden!

De dag erna moesten we weer naar die shit farm, maar we hebben werk... en ik sta op de lijst als chauffeur.. ohoooo in een busje met 7 mensen achterin! Dat vond ik toch wel een hele verantwoordelijkheid!

Die dag hadden we dus met meer mensen op dezelfde farm gewerkt, was wel beter als de dag ervoor! Alleen het was nog steeds rotwerk, en als de baas langs komt mag je niet praten, wat onzin is want je mag niks geen muziek geen telefoon mp3, echt helemaal niks! Maar hij was er steeds maar 1 minuut dus dat scheelt! De blaren werden wel groter en mijn billen nog weeker, maaaaaarrr... ik heb wel lekker met de bus gereden met alle mensen erin! Links over de rotonde is nog het raarste van allemaal dan moet ik wel steeds denken links links links links!

Vrijdag weer drink avond gehad! Was weer helemaal toppie, heb wat foto's gemaakt(voor zover dat nog lukte) wat zijn die mensen tog leuk hier:) zaterdag hebben we een beetje gewassen, foto's uitgewisseld en muziek geluisterd!

Vandaag op onze zondag zijn we om 4 uur opgestaan om de zonsopgang te zien vanaf de lookout! Wij 2 uur rond gelopen en je denkt tog zeker niet dat we de lookout konden vinden! Ook was het te bewolkt dus toen maar weer terug naar bed!

Ook hebben ik nog lekker even met pappie en mammie gebeld over alles wat er gebeurt is nog!

Was toch wel weer even fijn:)

spreek jullie snel weer...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Bert thielen

Prachtig verhaal Danique. Helemaal op zijn "Danique's" geschreven. Mooi !!

Yvon

Eindelijk een verhaal en foto's!!!!
T klinkt wel super leuk daar!
Leuke foto's. Maar wel gevaarlijk zo'n dode slang ;)
Haha wel jammer van je baas mja als hij er toch maar even is.
En anders gooi je je charmes toch even in de strijd :p
Hahahahaha :D

Xxxxx

Anne

Ik was al vol verwachting aan het wachten op je nieuwe verhaal! Vindt het echt mooi om alles zo van je te lezen.. En natuurlijk te zien op je foto's!!

Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt, zo kun je er weer tegen aan.. en maar goed dat je genoeg spek op je billen hebt:P, dan kunnen ze wat meer hebben:p Maar het is inderdaad wel zwaar! Hoelang moet je dit nog doen dan?

Succes nog! en sterkte met je billetjes en je blaren:p

Liefs, xxxxxxx Anne

douwe Homma

Hello Aussie women !!!

Ik blijf het allemaal wel toppie vinden van wat je allemaal doet.
Die slangen en spinnen zijn ook best te eten hoor, lekker op de BBQ,beetje saus erbij mmmmmmmmmmm.
Jullie kunnen thuis ook aardappels gaan telen, heeft je moeder alvast een ervaren kracht in dienst !!!!
By the way, vette bak hoor die rooie HOLDEN car.
Voor ons nog twee en halve maand, dan zijn wij ook weer in Sydney.(misschien een biertje .??)
Ps niks voor je moeder om daar te werken. ( moet ze STIL zijn. ha ha ha

Enjoy en spreek later.

Doei gr Douwe

mama

hahaha, helemaal zoals Bert al zegt, op z´n Daniques geschreven. Ofdat je naast me zit te vertellen!!!
Ben echt heeeeeel blij met weer wat fotootjes zodat ik al dat prachtigs daar ook een beetje mee kan beleven.
Toppie!!!!

Dikke knuffel

mandy

heej danique dat is al weer een tijdje geleden dat je wat had neergezet had op je blog!
maar wel lekker dat je werk heb maar je komt er wel gekke dingen tegen! ( rare mensen:P)
maar lekker onkruid plukken heerlijk!
als je maar leuke collega's heb je met meer werk hea:P
maar ja muziek hoor bij de danique gewoon hoollanders hea! hoopppppaaaaa
maar heel veel plezier en blijf maar denken links links links links links links!:P
haha anders ben je spook rijder;P
xxxxx

Anet

Haa danique,,
We hadden lang niks meer gehoord.. Wel blijven schrijven he?? :P

Ik dacht dat het niet erger kon als "piepers"rooien maar het kan dus toch erger!!

Hoop dat je snel no iets beters vind.. want denk niet dat je zin hebt om dit lang te doen ?!

Hele mooie foto's..
Volgend weekend ben ik jarig, ik zal een extra stuk taart voor jou opeten:)

xxxxx Mis je mop!!

Danique

ik werk nu in de bananen, maar vertel jullie dat later allemaal in me blog, ik ben gelukkig weer HELEMAAL de oude:) nog 2 of 3 weekjes en we zijn weg hier! Helemaal toppie hier, wil eigelijk niet weg in dit hostel maar oke!
Douwe doe mij maar een rode wodka en dan kom ik wel even langs haha;)

Jonne

haaa daar is ze weer, gelukkig helemaal beter!! En idd wat Burt zegt op z'n danique's geschreven ;-)
in de bananen dit keer, hoop voor je dat het je billen een beetje spaart haha. WERKEN zul je! ;p
lees dat je je nog steeds op en top vermaakt, mooizo :D had ook niet anders verwacht. mooie foto's heb je ja, alleen jammer van de zonsopgang die je niet kon zien. Links rijden lijkt me ook wel erg raar, mar gij ziet wel n goeie sjouf! ik heb me theorie trouwens binnen, hoop binnenkort mn praktijk ook te hebben.
veel succes, plezier en veel groetjes onze fam. en vooral van tom moest k zeggen ;p okeeey! xxxxxx

perry

Nice zo leer je ook eens wat andere dieren kennen dan de koeien en schapen hier in nederland haha.
Blijf maar wel uit de buurt van die vieze pedo bah bah anders zeg het maar komen wij wel even langs ;)
nou kan niet wachten op een vervolg ga nu ff de foto's checken.
laters!!

kevin van boxmeer

hee danique,,
mooie verhalen. het werk zit nie egt mee he. maar je vind wel iets mooiers :D wel vet in zn waterval zwemmen waren mooie fotos. houw hem links he
groete

Timmie

Ik had wel een goede vermelding in je verhaal verwacht!

Danique

hahaha over jou zeker:P
je weet toch dat het een en al goed is! dat hoef ik dan toch niet in mijn verhaal te zetten:P

opa en oma

lk lees met belangstelling je verhalen groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active