dvdlee.reismee.nl

leaving this amazing experience in atherton!

Van boven naar beneden is van lang geleden tot nu!

Al een tijdje geleden werkte ik in de bananen! Ik moest ze clusteren met een mega scherp mes, en iedereen zei als dat ze konden zien dat ik dat erg leuk vond.. meteen de 2de dag kwam de baas vragen of dat ik tot nieuwjaar wilde blijven want dan kreeg ik promotie voor zover dat kan in de bananen:P alleen ging ik dan niet meer verdienen!

Toen we terug kwamen van werk, zei een meisje dat ze allemaal onstlage waren bij massaso, het aardappel bedrijf waar wij gewerkt hadden, volgens hun waren er 2 meiden mirjam en danique ''The Dutchies'' die een hoge standaart van 36 Bins aardappelen op een dag vulde, de duitse meiden haalde er maar 33, dus werden ze ontslagen! de boer had daarna weer gebeld om mirjam en mij terug te krijgen maar ik werkte bij de bananen dus mirjam moest er wel heen!

Op de terug weg van borsato reed barry in de volvo die we mee kregen naar het werk! Opeens zie ik allemaal rook naar binnen komen, ik zei hoooooo is eveenn, een lekke band! We waren met 3 jongens en 2 meiden en je denkt tog zeker niet dat ze een band konden verswisselen dus ik met AL mijn ervaring van voor de vakantie de band verwisseld met de kracht van barry erbij! En we konden weer verder, haha!

3th friday was helemaal te gek! We hadden met zijn 3en raspbarry vodka gekocht en gezellig zitten drinken, de zaterdag erna zijn we weer heerlijk gaan zonnen.. en auto's gaan bekijken om te kopen.

Zaterdag en zondag hebben we uiteindelijk tog niet voor auto's gekeken, maar wel weer gebbqt! We vinden het hier veelste gezellig, dus dat houd ons een beetje tegen om naar de auto's te gaan kijken om weg te gaan.

De eerste keer dat we voor een auto belden hebben we meteen een afspraak gemaakt en de australische jongens die ook in het hostel zitten gevraagt om mee te gaan en de auto te bekijken, aangezien ze echt mega veel van auto's wisten! Waarschijnlijk gaan we een Roadtrip maken met lucas, john, steve, donna, matt, tina, daniel, vicky, mirjam en ik!

We hebben naar de auto gekeken maar het was nog al een rare vent die hem verkocht! En de auto was ook raar! Hij zei dat alles perfect was, km teller deed het niet en als je de radio tegelijk aanzet met je verlichting krijg je een hele harde piep in de auto de heletijd! En de australische jongens zeiden dat het niet zo veel was, dus dat ging hem niet worden!

Verder hebben we het weekend van de 25ste een afscheid feestje gehad van veel mensen die weggingen:( was wel erg gezellig! Zaterdag hadde nwe een surprise party voor steve gehouden! Dus wij stonden binnen in de kroeg allemaal met happy birthday confetti en toen hij binnenkwam ging iedereen gooien.. was echt leuk, we hadden de hele avond free jubox! Ook had steve een schotse verjaardagstaart gegeten die blauw was dus;), en iedereen mocht een stuk en omdat het zo blauw was kon iedereen zien wie er bij die verjaardag hoorden want die mensen hadden blauwe lippen en handen en dat kreeg je er niet zomaar af!

Die zondag zijn we met Mirjam, macker(dave), baz(barry) en ik naar lake barrine en lake eicham geweest! Dat zijn alletwee krater meren, dat was best indrukwekkend want daar hebben ze nooit echt de bodem van proberen te vinden omdat het zo diep is, maar het was wel lekker zwemmen!

Op de terugweg werden we doodgegooit met de bordjes ''Curtain fig tree''.. dus wij dachten dat moet tog wel heel speciaal zijn, dus wij daarheen was het gewoon een HEEEELEEEEEE grote boom vast gegroeid aan een andere boom, tjaaaaaah daar kun je mij niet blij mee maken! (ons pap vast wel, haha)

de maandag daarna was er bij de bananen geen werk meer dus heb ik anderhalve dag geen werk gehad! Daarna stond ik weer bij de aardappelen, bij boerderij isabella! Daar werk ik samen met mongolen (en jaaaaa haha ik voel me daartussen erg thuis:P tja, zeg het maar alvast zelf) de een praat steeds tegen zichzelf, de ander lacht heeeel raar en de heletijd om niks, de ander denkt dat ie 6 vriendinnetjes heeft en 1 praat er niet! Gelukkig kan ik het goed vinden met de baas en de andere backpacker kelly! We moesten het hele weekend werken pffooee... najaa laat het geld maar rollen.

Daarna kregen we heel slecht nieuws te horen, een van onze goede vrienden die afgelopen weekend was vertrokke naar azien kreeg te horen dat zijn moeder plosteling was overleden uit het niets! Iedereen leeft heel erg met hem mee! Daarvan was iedereen toch eventjes stil geworden..

vorig weekend was ons laatste weekend, dus dat was echt een feestje, ookal moest ik werken.. heb de hele avond lekker zitten ouwehoeren met John en lucas... was weer super! Ook hebben we een auto gevonden die goed is! Dus die gaat woensdag naar de garage dan nieuwe banden erop en registreren en hup daar gaan we!! (mitsubitsu magna sedan)

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik op de grooste shitfarm gewerkt ever! We moesten met onze handen peanut's planten, berg opwaarts! En de beste tijd omdat te doen, was in de ''thunderstorm'' dus wij in de zeikende regen, bergopwaardsklimmend, tot je scheenbenen in de modder stampend, peanut's plantten... nou ik snap dus echt niet waar die uitdrukking ''het was Peanuts vandaag'', vandaan komt want.. dat was het zeker niet!

Dinsdag wel weer lekker complimenten gehad, we wisselen steeds in werk... dan op de tractor dan planten, dan onkruid wieden, vandaag moest ik weer de shit job doen, maar voor een half uur want toen kwam de tractor terug en wilden mij en een frans meisje op de tractor! Omdat wij snel en goed waren en de baas vond het niet leuk dat ik deze week wegging! Dus dat is dan wel weer leuk om te horen.. toen kreeg ik een sms van barry dat hij in het ziekenhuis lag, tijden het bananen hakken had een van zijn collega's met een machete(vlijmscherp mes) in zijn arm gehakt, dus had hij een diepe vleeswond en allemaal hechtingen, toen kwamen we terug in de lodge en was onze duitser alex door een thypon slang gebeten en de boer zei dat er niks aan de hand was maar 2 uur later moest hij overgevlogen worden met een trauma helikopter.. het blijkt dat als die slang je vollopbijt dat je binnen half uur dood bent dus hij heeft erg veel geluk gehad.

Ook zijn we met escort naar de garage gebracht omdat hij niet geregistreerd was, dus een grote bus reed voor ons en ook een grote bus reed achter ons zodat de politie niet kon zien welk kenteken we hadden. We dachten dat het allemaal wel goed zou komen, we hebben wel echt op veel boerderijen gewerkt: scott(aardappelen), massaso(aardappelen), shaylena( limoenen), borsato(bananen), isabella(aardappelen), leehman(peanut planten, johnson(aardappelen), trimachi(aardappelen).j.nix(aardappelen verpakken)

woensdag viel het allemaal niet mee want we hadden de auto bijna en toen bleek er 1 onderdeel niet aanwezig te zijn! En die konden ze in eenstraal van 300 km niet aankomen... dus dat was een grote tegevaller, wel had ik van de boer lekkere beefsteak gekregen tussen de middag en mango's daarna zijn we met zen alle gaan zwemmen in hun eigen meer!

Donderdag zat het eindelijk allemaal een beetje mee, en we hebben een auto gekocht.... een sportieve daihatsu charade, echt een leuk wagentje.... met nieuwe boxen en nieuwe radio! Kijk foto's. Met getinte ramen, toch is het wel even wennen hoor met je linksehand schakelen. Maar we zijn echt super blij.. daarna zijn we met zen 5e uiteten geweest erg lekker....... daarna kwam er een zatlap die dacht dat hij barry even kon overbluffen en zijn hechtingen eruit kon trekken. Hij was aan het dreigen hem te slaan,, NOTT!! Daar kom ik dus altijd in het verhaal dus ik duw hem kei hard weeg en het bier valt over foxy(die kerel) heen en toen liep die weg.... pfoeoeeeeee kan daar niet tegen, tegen zo'n figuren.

Vandaag eindelijk vertrekken we hebben, vandaag auto geregistreerd.... 3rd party property insurance afgesloten, alles gewassen en camping spullen gekocht....

we hebben hier een echt super geweldig, mega vet gaaaf coole tijd gehad, dus alleen de gedachten van dit allemaal achterlaten moeten we samen al huilen, al die mensen waar we zo'n goede band mee hebben en alle gezelligheid laten we achter, we maken wel weer nieuwe maar toch... even slikken. Dus alle mensen waarvan we afscheid genomen hebben moesten huilen.... maar de meeste zien we in sydney met nieuwjaar!

ook hebben mirjam en ik sinterklaas geviert! en ik heb een super klein stijltangetje gekregen voor backpackers! en had haar oorbellen en douchegel gegeven omdat ze dat wilde!

Dit was het dan jongen en meisjes.... op naar de EASTCOST! Ook daar word het lastig vaak op internet te komen(sorry!!!!!!!!!!!!!!!)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mandy

heej ik zit nu lekker op school ik dacht ik lees het wel ff maar het is echt lang:P
ik moet nog meer dan de helft lezen!!!
veel plezier moppie@!!

XxxXxx mandy

mama

fijn hoor om weer een prachtig verhaal te lezen en hele leuke foto's te zien. Dat was weer ouderwets genieten zeg maar.
Ben heel blij dat je het zo geweldig naar je zin hebt en hoop dan ook dat het op de volgende plaatsen net zo leuk gaat worden als de afgelopen 2 maanden.
Ik mis je maar het doet me goed te zien dat het zo geweldig met je gaat.
XXXXXX en nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier.

ingrid

Hoi Danique
Fijn dat het daar zo leuk is.Volgende avontuur wordt dat vast ook.Veel plzier.
Groetjes xxxx.

Anne

Sow! wat een verhaal! heb het in een adem uitgelezen! WAUW!

Wat maak jij allemaal mee zeg... echt super vet!! Maar het is wel hard werken! maar je moet er ook wat voor over hebben! Maar ik ben blij dat het allemaal goed met je gaat en dat je het goed naar je zin hebt!

Succes met je autootje!!! Vind em wel super vet! beter als mij want ik heb er nog geen:p....

Liefs, Annie!!!

misje!

Anita van Helvoort.

Hoi. Wat leuk om jou verhalen te lezen en de foto's. Er is daar een hoop te zien en te doen. Je zal het ook niet altijd even makkelijk hebben. Veel Succes met je verdere reis, maar dat lukt jou wel! Groetjes, Anita.

Bert T

Yow Danique. Weer een geweldig verhaal. Prachtig. In een ruk uitgelezen. Wat toch een goede beslissing van jou om dit te doen. Geniet er nog van en jammer dat je ons de mkomende tijd wellicht minder van nieuwe avonturen kunt voorzien... hoop dat het toch lukt.
Grtz,
Bert

Perry

Hey danique, super vet geschreven lijkt net een boek ik zit er helemaal in. Wacht vol spanning op het volgende hoofdstuk ;) hopelijk word je volgende plek weer geweldig en mag je daar weer gaan genieten, vet autootje maar daar passen jullie toch nooit allemaal in haha. beetje proppen dan maar. succes meid

DANIQUE

net terug van 4dagen op een prive eiland WHITEHAVEN BEACH! daar was alleen een wc geen douches en niks maar bounty strand super leuk iedere avond gekke dingen,, dadelijk een motor tour door 1770 beach iedereen rijd apart! we hebben een trip geboekt naar frazer island,, vet gezelliggggggg!!! daarna waarschijnlijk skydiven op rainbow beach!!!..
zijn jullie tog een beetje up to date!

Anetje langen!

Ha danique,
Zo dus al weer grootse plannen zie ik!

Veeeeeeel Plezier.

xxxxxxx

mama

Tjonge jonge, hou maar een dagboek bij, zodat je het als je ooit nog eens naar huis wilt, het allemaal in de goeie volgorde kunt vertellen.
Klinkt weer super allemaal!!!!!

XXXXXX x 10000000000

mandy

heej danique,

leuk dat je zoveel dingen meemaakt!
zou ik ook wel willen!
is het daar wel mooi weer of valt het wel mee?
hier is het niks aan met het weer!

ik hoop dat je nog een lange leuke tijd tegemoet gaat en heb eindelijk alles gelezen

heel veel xxxx en een dikke knuffel

Mandy

danique

jaaa is wel mooi weeer, alleen je hebt hier gewoon harde regen buien! maar verder is het egt leuk!

ben blij dat je alles volgt, vind ik leuk:)

xxxxxxxxxxxxxxx