dvdlee.reismee.nl

Eastcoast so far!

dit is het enige wat ik bij houd, dus helaas moet ik als thuis kom alles op exacte volgorde zetten, maar hier komt weer een verhaal van toen tot nu:

vandaag vrijdag de 9de ben ik naar mission beach gereden... vond ik tog best scary hoor! maar mirjam deed de navigatie, nu zijn we er s'avonds aangekomen en lopen we heerlijk door het parelwitte zand en horen we de zee in onze tent! kan niet wachten tot morgen totdat ik Alles kan zien! de dag erna was echt geweldig, het strand is zoo mooi en super lang, toen lekker gezwommen en geslapen op het strand, daarna lekker bbqen. toen we lagen te zonnen kwam tina plotseling aangereden(iemand die we kennen van het werk) dat was echt toevallig, dus dat was weer gezellig , nu lekker in ons tentje kruipen en morgen weer verder naar magnatic islands!

magnatic island is hem niet geworden want daar was niks te zien, nu zijn we met zen alle naar arlie beach gereden, en onderweg gezellig gelunched! we zijn nu aangkomen in arlie beach en het is echt gezellig en mooi.. hier gaan we ook kijken of we een trip naar de whitsundays kunnen doen.. de volgende dag hebben we met zen alle een trip geboekt naar whitehavenbeach voor 4 dagen waar maar 12 mensen op mogen kamperen ofzoo. dus dat word gaaf we gaan daar camperen en snorkelen, maar er is alleen een toilet en verder niks! dus ben benieuwd. die dag was er ook een zware tropische storm en de bliksem sloeg in vlakbij onze camping, dus mirjam en ik hebben samen in onze bikini de tenten in veiligheid gebracht en alle spulle droog gelegd, we waren helemaal zeiknat maar 10 minute later was het weer 28 graden, dus waren we zo weer opgedroogd.

toen we de volgende dag opstonden om naar whitehaven beach te gaan was alles uit de tenten gejat van de jongens, portemonee's en camera's weg! ze hadden met een sigaret een gat in de tent gebrand en zo alles gejat! pfff dat zat allemaal niet mee! toen toch maar naar de boot gegaan die ons naar het eiland bracht, we moesten 2 uur varen om naar het eiland te komen en onderweg kwamen we allemaal super mooie eilande tegen.. toen we eraan kwamen had ik nooit in mijn leven zo'n wit strand gezien, mission beach was er niks bij! daarna hebben we dus even titanic gedaan voordat we op het strand aankwamen. toen we onze spullen van de boot hadden gehaald hoorde we dat dit een van de mooiste stranden van de wereld was, dat was zeker waar! daarna meteen snorkelen kei vet. toen met zijn alle de tent opzetten... loopt daar een dikke grootte vette hagedis! hij was 1m lang en 40 cm hoog, dat was toch wel heel erg groot moest ik zeggen voor een hagedis! toen hebben we lekker gegeten omdat onze chefkok steve erbij is, dus dat is lekker! nu zitten we met zijn alle te drinken bij een solar licht want vuur is verboden en nu ik dit aan het schrijven ben krijg ik net te horen van een van de meiden dat 2 van de jongens me wel zien zitten.... jaaaaa altijd leuk om te horen. maar nee bedankt;)

morgen gaan we met zen alle het eiland afwandelen en weer snorkelen! en voetballen en kaarten want er is hier verder niks geen winkels geen huizen en geen gebouwen alleen 1 wc! er was niet eens gewoon water, dat noem ik nou echt een kampeer gevoel op een geweldig bounty strand met een gezellige crew!

de dag daarna hebben we onze tent op het strand gezet en zijn we met zijn alle in een kring gaan zitten met wat butterscotsch en goon en hebben toen het spel i never ever....... gedaan .. kan niet uitleggen hoe gezellig het was, toen ging iedereen strompelend en zatjes naar bed en hebben luuk en ik nog tot in de late uurtjes gezellig zitte babbelen..

toen weer vroeg op. een voordeel is dat er sochtes, smiddags en savonds lekker word gekookt voor ons! daarn zijn we weer gaan snorkelen en hebben we super mooie vissen gezien! en ook kleine kwallen, die zijn het gevaarlijkst maar we hadden een duikpak aan. toen zijn we de walking track door whitehaven beach gaan doen en kwamen we op een super mooie lookout! alles is zo mooi op dit eiland, kan er nog uren over door gaan. s'avonds weer lekker aan de goon en butterscotsch en toen hebbben we de spelletjes tic-tac-to gedaan en galgje en hints! hints was echt mega grappig omdat iedereen gedronken had. s'avonds hadden we besloten om onze slaapzakken allemaal langs elkaar te leggen en gewoon op het strand te slape onder een hele heldere sterrenhemel, dat was echt een leuke ervaring! we hebben veel vallende sterren gezien. het was ook grappig omdat we lagen jonge meisje jonge meisje jonge en dat was niet afgesproken! s'ochtes stonden we op en waren mirjam, luuk en ik de enige die op het strand wakker werden, de rest was allemaal naar hun tent gegaan! toen weer even snorkelen en had lucas een zeekomkommer gevangen, mirjam en ik dachten huh wat gaan hij nu weer doen, en hij was aan dat ding aan het trekken en opeens kwam er allemaal wit spul uit, mirjam en ik moeste zo hard lachen dat onze snorkel vol liep met zeewater!

daarna de tenten weer ingepakt en op naar harvey bay maar we moesten ergens slapen en er was niks meer open dus hebben we met zen alle op een parkeerplaats geslapen, daarna was iedereen tog blij om te douche na 4 dagen niet gedouched te hebben... sochtes weer aangereden zingend met de autoradio naar beach 1770! als we bij harvey bay aankomen gaan we hun voor 2 dagen verlaten want wij gaan naar frazer island en hun gaan vissen!

uiteindelijk hebben we niemand verlaten! we zijn eerst naar 1770 gereden en daar hebben we een scootteroo dag gedaan, kregen we allemaal kleine harley motortjes en leren gevlamde pakken! en nep tattoo's zodat we er ruig uitzagen, iederen zei dat me dat wel stond, toen gingen we met 40 man de weg op en maar crosse en overal rond gereden en heel veel wilde kangaroe's gezien, ik had lekker iedereen ingehaald met mijn motor, want als we de berg opgingen gingen al hun motoren langzemer lopen maar die van mij niet! was echt grappig we hebbe de hele dag wedstrijdje gedaan, want niemand van hun kon mij inhalen steeds! ....

na de scootterooo dag zijn we naar rainbow beach gereden om vanuit daar 2 dagen naar frazer island te gaan! we hadden een 4x4 auto gehuurt omdat daar alles zand is, dus hebben we lekker over het strand zitten crossen en door het water! we hebben alle meren, beekjes, mooie uitzichten, zee en ship wrecks afgereden. s'avonds lekker eten en bij een kampvuur een fles butterscotsch open getrokken! iedereen gezellig dansen rond het kampvuur! er liepen daar wel mega veel dingo's. WOW die zijn mooi zeg en lijke echt sprekend op honden, maar blijkbaar zijn ze best aggressief en moesten we zand naar ze schoppen als we ze zagen, toen ik en vicky uit de toilet kwamen stonder er 2 en vicky sprong op mijn rug, hahaha.. dus heb ik haar naar de tent gedragen. s'avonds heb ik samen met john en lucas in een tent foto's van thuis zitten bekijken, ze kennen nu al mijn vrienden, honden, huizen ouders, oma's/opa, enz... was wel gezellig, de volgende dag zijn we naar de champagen pools geweest, nicee hoor!

toen ging de auto stuk, de startmotor deed het niet meer. toen moesten we de auto steeds aanduwen! en dan in de versnelling zetten.. dan deed hij het weer! toen het laatste stuk naar de pond ging die uit maar we konden in het diepe zand voor geen mogelijkheid die auto in beweging krijgen, toen is de pond speciaal voor ons naar ons toe gevaren, stel je voor een mega huge pond die eve een blokje om doet voor ons, toen was er iemand ie zo aardig was om onze auto voort te trekken met zijn auto, dat duurde nog wel een tijdje maar het was gelukt!... zo lief hier die mensen iedereen springt hier uit de auto om te helpen.. toen moesten we hem ook nog van de pond af duwen.. toen weer naar rainbow beach want mirjam, vicky en ik gingen skydyven... dus wij pak aan heel stoer! wat instructies en op naar het vliegtuig, we pasten maar net in het vliegtuig zo klein.. op naar 14.000 ft. gevlogen waar je een mega mooi uitzicht had over rainbow beach en frazer island.. egt superrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik moest als eerste springen dus die kerel doet de deur open van het vliegtuig,,........nou er kwam zo'n klap wind naar binnen daar schrok ik tog even van! toen moest ik men benen eerst naar buiten steken en op het randje gaan hangen en dan naar beneden kijken .... oheohoehoeoeoeoeoeee!!! en ttoen sprongen we... wat er dan door je heen gaat is niet te beschrijven, zo'n grote adrenalne kick, we hadden een freefall van 65 sec. allemaal salto's en toen ging de parachute uit.. dat was echt het vetste, gaafste, coolste wat ik ooit gedaan heb! dan zweef je daar en het uitzicht is egt prachtig. je kon zien waarom het rainbow beach heette want het water had echt alle kleuren blauw en alle kleuren groen, beetje bruin en paars.. dat was ZOOO mooi! toen gingen we landen op het strand. dan komt alles eruit dat was zooo gaaf Liep ik te schreeuwen!! en mirjam was ook zoo blij toen ze landde, dus we hebben elkaar even dik omhelst... helemaal topttootpptituoouptiiuiupeieoieoppie!! toen kregen we een dvd erbij van het skydyven en dan zie je pas hoe hoog en hoe hard het gaat. al je vel gaat op en neer als een gordijn in de wind! ik heb lekker een paar gekke bekke getrokken! helemaal happy rijden we nu in de auto op naar byron bay, we hebben eerst nog een tussenstop gemaakt in brisbane! daar hebben we nieuwjaars/kerst jurken en hakken gekocht,, echt mega mooi, kan niet wachten totdat ik de foto op mijn blog kan zetten hoe mooi het eruit ziet!.

hier gaan we kerst vieren met 30 andere die we kennen van het werk! morgen gaan we nog even terug naar surfers paradise.. dus dan hebbben we al meer als de helft van de east coast erop zitten,, jullie zijn weer en beetje up to datee! EEN SUPER FIJNE KERST ALLEMAAALLLLL!!!(L)

lovee youuuuuu

ps:

heb veel verschillende dingen gegeten... zoals

pasta

rijst

komkommer

paprika's

uien

witte bonen

noodles

tomaten

enz. enz..... sorry pap en mam:P

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

danique

sorry voor zo veel spelfouten en alles,, en typ fouten maar ik moest sne doen want de computer was bijna leeeeg!! xxxxx

mama

Geweldige verhalen weer, wat heb ik genoten tijdens het lezen.
Ik hoop dat het je ooit nog lukt weer te aarden in het `normale`leven in Nederland want tjonge wat maak je daar veel moois mee en zie je veel fantastische dingen.
Ik ben blij dat je dit bent gaan doen en dat je het zo fantastisch vindt.
Love you!!!

mama

Anne

lieve, lieve, lieve Danique!

Wauw wat een verhaal weer! alle dingen die jij daar hebt gedaan daar droom ik al jaren van! Skydyven, weet je hoe vet! slapen op het strand onder de vallende sterren! Nondeju! Ik hoop en weet bijna zeker dat je nog veel van deze gave dingen daar gaat doen! Maar niet te gevaarlijke dingen aub want wil je nog graag heel terug! Ik vind het echt superknap wat je allemaal aan het doen bent en ga zo door!! Je kunt het, heb er alle vertrouwen in! Geniet er nog lekker van meid!

Liefs, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Annie!

Sandra

Wat maak je veel mee daar! Gelukkig kun je wel van alles genieten. Wat zal het hier straks saai zijn voor jou. De foto's zijn ook erg mooi.
Groetjes, Sandra en Henny xxx

ingrid

jij hebt tenminste veel plezier en veel dingen gedaan,dat nemen ze je nooit meer af.Ga zo door.
Jij ook een geweldig nieuwjaar toegewenst maar dat zal zo wel lukken!!!!!!!!
Groetjes en kusjes van ons allemaal.

ries

die hagedis past die in jouw koffer en als die past neem hem dan mee.
en nog veel plezier.
Groetjes Ries

Bert T

Heej Danique. Wat weer een mooi verhaal. ik zou zeggen, gooi er nog eens wat foto's tegenaan voor het beeld compleet te krijgen :-) Je maakt het wel mee he. ik las ergens dat je je druk maakt over de al dan niet aanweizge spelfouten.. who cares.
een taal schrijf je met het hoofd (regels) en met het hart (gevoel). Bij jou overheerst gelukkig het hart. Dat onze taal (het Nederlands.. braak...) vooral met het hoofd geschreven wordt daar kun jij niets aan doen, dat is meer voor letterneukers. maak er nog een mooie tijd van daar, alvast de beste wensen voor 2012 en op naar het volgende verslag.

Gera

Lieve Danique, volgens mij is het in australie 6 jan., dus van harte gefeliciteerd met je 19de verjaardag! Dikke kus van mij xxxxxxxxxxxxxxxx gera

Gera

Sorry een dag te vroeg..............

opa en oma flat

proficiat met je verjaardag en nog veel plezier groetjes

mama

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne verjaardag!!!! Dikke knuffels van Thedor en mij.

XXXXXX x 1000000

john

gefeliciteerd met je verjaardag.xxxxxxxxxxxxxxxxxx-en een dikke knuffel van john,miranda,kevin en anet en een pootje van ritchie

ries,emmy,erik,ingrid

Wij wensen je nog een gelukkig nieuwjaar en een hele fijne verjaardag,die je dit jaar eens lekker buiten kunt vieren.
Veel liefs van ons allemaal.

Karen, Maarten & Fleur

hey Danique,
Gefeliciteerd met je verjaardag en nog de allerbeste wensen voor 2012!
Ben wel erg benieuwd hoe het was om oud&nieuw te vieren in Sydney.

Groetjes Karen, Maarten & Fleur

perry

ZOOO jaloers op dat skydiven :O:O:O mijn droom.... echt vet meis blij dat het daar nog steeds zo mega goed bevalt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active