dvdlee.reismee.nl

From Christmas/New Year to Melbourne

Hier komt weer een verhaal van vroeg naar laat!

Cool

2 dagen geleden zijn we naar surfers paradise geweest.en hebben daar lekker geshopt! Vandaag met kerst is het slecht weer. Het regent om de 10 minuten..we gaan straks drinken en dan waarschijnlijk uit! We zullen zien wat we gaan doen.

Uiteindelijk zijn we eerst wezen drinken met 25 tot 30 man die we al kenden van het werk. Daarna zijn we met zen 3e uitgegaan. Mirjam, sandra en ik. Toen we bij de discotheek cheeky monkeys aankwamen(byron bay) kwamen we opeens 7 andere tegen.en toen kwamen we de nederlandse jongens tegen die we ook van het werk kenden. Dus een super gezellige avond gehad. Toen ben ik gezellig met de italianen naar huis gelopen en hebben ze mij italiaanse woorden geleerd, maar volgens mij zijn ze een beetje raar, dus zal ze maar niet zeggen. Volgende dag hebben we met iedereen lekker gegeten, we hadden 3 chefkoks ofzoo in de groep. Toen allemaal gezellig samen even gechillt. Toen met zijn alle naar het strand waar mega hoge golven waren. Daar de heletijd onder door/overheen/doorheen duiken/springen. Toen was iedereen dus bek af!

Dag ernaa aangereden naar Nambucca Heads daar een mooi park opgezocht met een meer aan het uiteinde van de zee. Daar hebben we gegeten en in de auto geslapen, volgende dag weer een stukje verder gereden en konden we weer geen camping vinden dus toen op een parkeerplaats geslapen bij de zee. Waar we lekker hebben gebbqt. Toen weer verder gereden en weer geen camping kunnen vinden. Toen hebben we een bordje tourist track gevolgt nou dat was een lekker tripje zegg...... door de bergen op en naar beneden, haakse bochten toen kwamen we bij een soort haventje aan dat was dichtbij sydney. We zijn toen met zijn alle in 1 auto gaan zitten en hebben we cowboys en aliens zitten kijken op luc's zijn ipad. Toen lekker gaan slapen. Heb s'avonds even met suzie het duitse meisje die we kenden van het werk zitten smse. Want die zouden na nieuwjaar met ons naar melbourne reizen. We hadden al in enkelen dagen geen bed en douche meer gehad en suzie zei dat ze midden in sydney in een appartement zat en dat er waarschijnlijk nog plaats was! Dus mirjam, luc, donna, steve en ik vonden dat een goed idee om van de 30ste op de 31ste daar te slapen. Dus wij erheen had dat mevrouwtje van een 2 persoons flat een soort hostel gemaakt. Ze had zelf wat planken overeind gezet en dat was dan 1 kamer dus had ze van 2 kamers 5 kamers gemaakt. Waar gemiddeld 4 personen per kamer in lag. Dus 20 mensen in een 2 persoons flat je kunt je dus wel voorstellen hoe druk en krap alles was. Mirjam en ik moesten een bed delen. Dus wij lekker gedouched. Toen waren de IRISCH er weer Deco, Barry en Cheese. Was echt weer gezellig! Toen hebben we een werk reunie gehad bij scruphy murphy's een bar in sydney. Daar zag het grote deel van de groep elkaar weer! Was echt super. Toen hebben we afscheid genomen van onze roadtrip buddy's. John zei later als ik kinderen heb en ik zit in de auto en ik kijk steeds in mijn achteruit kijk spiegel en me kinderen vragen waarom ik dat doe dan zeg ik ''even kijken of de dutchies nog in orde zijn''. Dat was echt lief! Toen snel naar het appartement en slapen want de volgende dag half 7 op onze sjieke jurken aantrekken. Maar die lagen nog in bondi want daar stond onze auto gratis geparkeerd. En die ieren sliepen daar. Dus wij daar snel omkleden en mooi maken om vervolgens 5 uur in de rij te gaan staan voor de botanic gardens. Want dat was gratis en er mochten maar 20.000 mensen in. Dus wij daar van half 10 tot 2 uur half 3 in de rij gestaan. Toch had dat wel wat. Ook deed iedereen de mexican wave in de rij. Was grappig om te zien.

Toen eindelijk naar binnen! Toen een goed plekje zoeken om tot 12 uur door te bregen. Wij lekker op een handdoek liggen chille ondertussen komen we tim en jesper tege en andere die we tijdens de trip al eerder gezien hadden. Ook een lekkere aarbeien/marshmellow stick gedipt in chocola zitten eten. Toen kwam het familie vuurwerk. Toen ging iedereen al uit zijn dak. Daarna het echte werk. We hadde goed uitzicht op harbour bridge en operahouse. Toen begon de countdown 20.000 mensen die dat allemaal doen dat klinkt en voelt ZOOOO gaaf! En toen kwam het vuurwerk JAAAAAAAAA dat was echt super super super. We konden al het vuurwerk zien van de harbour bridge. Van rechts van de botanic gardens en achterkant. Zo'n show en zo veel vuurwerk heb ik nog nooit gezien. Toen iedereen lekker kusse. Dan wil ineens iedereen weg dus dat was even een file en druk in alle clubs. Toen even naar een wat rustiger barretje geweest en daar gedronken. Maar we waren allemaal zo kapot van het vroeg opstaan. Maar we sliepe in de auto bij bondai dus wij daar lekker geslapen.

Volgende dag lekker op bondi gechillt. Barry ging alle lifeguards van het tv programma bondi rescue stalken. Want hij is zelf ook lifeguard geweest in amerika. Dus vond hij vet leuk. Op het strand hoorde we van suzie dat frencesca ook mee wilde naar melbourne.dus wij zeggen ja. En bedenken daarna dat we geen limo hebben.dus moest nog eens een lastige klus worden. S'avonds zijn brian en joanna langs gekomen ook hun kennen we van het werk. We zijn toen met deco, barry, cheese, brian, joanna, yung-hee, mirjam en me uiteten geweest. Maar brian en joanna moesten nog terug en het was laat dus hebben barry en deco hun plaats in de auto afgestaan voor hun en hebben mirjam en ik voor deco en barry onze tent en luchtbedden opgezet. Op een parkeerplaats. Zelf weer in de auto geslapen. Heel slecht geslapen. Toen suzie en frensesca opgehaald. Die hadden zoo veel bagage bij dat er iets op het dak moest. Nu lijkt het net of onze auto een puist heeft:P zelfs toen was het nog krap in de auto.

OP naar melbourne. We zijn van sydney naar de Blue mountains gegaan. Eerst overdag gekeken. Toen gekampeerd en heb IK s'avonds lekker een kampvuurtje gemaakt. Dat was echt gezellig. S'ochtes 4 uur op naar de 3 zusters(Blue mountains). Dat was erg mooi. Toen hebben we een tourist drive gedaan. Was echt gaaf. Mooi uitzicht over de bergen. Toen hebben we gewandeld naar wentworth falls lookout. Check de foto's dat was weer een echt plaatje. En was blij dat we wat anders zagen dan stranden. We reden vaak verkeerd want in Australie geven ze alles maar 1x aan en dan weer op het laatste moment. Dus toen hebben we een tom tom in de aanbieding gekocht voor 85 dollar. Dat was het beste ooit! Ook voor het vinden van campings enzoo.

Toen verder gereden naar de hoofstad canbarra. Echt heel nep en saai. Alles is zo gemaakt dat komt doordat sydney en melbourne alle twee de hoofstad wilden zijn dus hebben ze een stad in het midden gemaakt. Het was heel gemaakt allemaal. Toen zijn we in Canberra naar het parlements huis gegaan. Dat was echt MASSIVE en ook best mooi. Allemaal verschillende soorten marmet en grote trappen en kunstwerken. Toen hadden we ook een fijna camping gevonden in Cooma. Super fijne douches. Daar lekker gbbqt(jaa dat doen we veel). Toen kregen we sms dat barry, deco en cheese in de middle of nowhere stonden met een kapotte auto. Moesten ze dus sos diesnt bellen. Dat kostte 300 dollar. Toen moest de garage de timing belt van de auto vervangen dat kostte weer geld. Toen gingen hun dus weer opweg en kreeg ik weer een sms dat de auto alweer stil stond. Toen kostte het 600 dollar! Toen ze weer op weg waren en in melbourne aankwamen stond hun auto WEER stil. Gelukkig hebben ze niks hoeve betalen.

De 3dede zaten mirjam en ik in de tent uit te zoeke wat we de volgende dag gingen doen. Toen we de volgende ochtend opstonden hadden we een probleem. We hadden de auto sleutels in de auto gelaten maar de deur wel op slot gedaan. Dus toen heeft een of andere ruige vent die het zo te zien al vaker had gedaan in onze auto ingebroken. Dus we konden weer gaan.

We zijn eerst de crystal caves gaan doen. Dat was echt interesant en mooi om te zien. Toen zijn we naar Lake entrance gegaan. Daar was niet zo veel te zien dus zijn we weer verder gegaan. Gelukkig had iedereen het naar hun zien. Toen kwamen we de 5de in melbourne aan, en gingen we meteen inchecken in hotel discovery. We ware erg blij om weer op een normaal bed te liggen en een normale douche te hebben.

Volgende dag verjaardag! Iedereen was gestreessst.. over geld.. want na de eastcost ging het allemaal toch best hard. Dus ging ook beetje lastig met baantjes zoeken, maar we zijn weer verder aan het zoeken het gaat ons lukken. Morgen hebben we waarschijnlijk met zijn 8te een huis, dat is goedkoper dan een hostel.. toen ging iedereen beetje apart doen. Ik had een beetje gestrest, toen gingen we in een leuke bar eten. Na het eten kreeg ik cadeautjes:):):):) kaarten. 1 kaart van deco met een heel mooi gedichtje erop.en een leuke kaart van barry. Toen haalde hij een tasje te voorschijn En er zat een heel mooi doosje in. Daar zat een zilvere armand in, suuuuppeeeer mooi(check foto's).. echt heeel lieff.. toen kreeg ik van mirjam een kaart. Daar stonden zo veel lieve dingen in.. over alles wat we samen mee hebben gemaakt en dat we elkaar alles konden vertellen en dat ze mij ergens mee naar toe neemt snel.. dus ben benieuwd:) toen kreeg ik nog een lekkere doos chocola van barry... dus ik dachttt YESSS dit was echt leuk,, ineens komt er een happy birthday song.. en iedereen in de bar ging zingen en er kwam een chocolade taart aan met 19 kaarsjes en verse aardbeien erop en een happybirthday versiering.. DAT WAS ECHT SUPERRRR!! ik was zooo blij.. iedereen zong voor mij,, werd beetje verlegen... maar was zoo lief en zoo leuk...

had het nooit verwacht want iedereen had zo'n gestresde dag... het was echt super leuk.. daarna nog wat lekkere glazen wodka orange gedronken en toen lekker naar bed! Dat was echt leuk!

Vandaag was een drama geld, huizen en al die onzin het zat allemaal niet mee.. nou hebben we 3 huizen waar we in kunnen trekken. Dus is alles toch goed gekomen. Morgen gaan we ze alle 3 bekijken. En beslissen waar we intrekken. Eindelijk een vast plekje een eige huisjeee...

BTW: ik ben heel erg dankbaar voor alle lieve mensen die me gebelt, gesmst, gemailt enz enz enz.... hebben voor me verjaardag en nieuwjaar vind het erg fijn om te weten dat iedereen nog aan me denkt en me niet vergeten is!!!

lovee jullie allemaal(L)(L)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

spreek jullie snel weer

Reacties

Reacties

Lies

Heey Danique,
Je hebt mooie feestdagen gehad en een leuke verjaardag leuk om dat allemaal te lezen en te zien op de super mooie foto's je bent bijna op de helft wij hopen dat je de 2e helft van je trip ook zo goed door brengt als de 1e helft heel veel plezier nog !! xxx van ons

mandy

ziet er weer helemaal toppie uit! mop
heel veel plezier nog
dikke kusjes en knuffel

Xxmandy

Anne

Lieve Danique,

Ik zag op televisie de vuurwerkshow bij harbour brigde en operahouse en toen leek het even of ik dicht bij je was. Wat een spektakel echt super gaaf!

Maar goed dat al die vrienden je daar zo verwennen! Want dat heb je verdient. Ik hoop dat je een superverjaardag hebt gehad! Jonne en ik hebben in ieder geval samen op je getoast bij de kroegentocht in Boxmeer!!

Hoop dat je binnenkort je eigen stekkie hebt waar je je lekker thuis voelt. Succes met het vinden van een job!

Ciao! , xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Melitta

Hey moppie,

Wat een leuk verhaal weer, sjee wat maak je veel mee.
Wat fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad, en die foto's yiehiee!
Ik ben benieuwd hoe het huisje eruitziet die jullie nu hebben gekozen, eindelijk iets vast! Heb je verdiend na al dat slapen in de auto.


Kus!

xxxxxxxxxxxxx

emmy

hoi danique
met emmy vink.er is pas een babykanarie geboren bij ons.ik mis je.en we hebben ook nog een nieuwe tijgersalamander.kom maar een keer langs als je tijd hebt.veel plezier.dddddddddddddoooooooooooeeeeeeeeeeiiiiiiiiii.

emmy

ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjnnnnnnneeeeeeeeeee vvvvvvveeeeeerrrrrr jjjjjjjaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrdddddddddddddaaaaaaaaggggggggggg......xxxxxkkkkkkkkkkuuuuuuuuuussssssssss..

Bert T

Juf,
Je hebt het weer allemaal meegemaakt he ? Het vuurwerk op tv is altijd indrukwekkend, dus in werkelijkheid...
Volgens mij zijn de moeilijkheden m.b.t. auto, huis, werk, uiteindelijk redelijk te overzien, of verdwijnt dat in je enthousiaste verhalen ?
Succes daarachter.
Bert

Yvon

MIS JE!!!!!!!!!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active